Primul pahar cu apă – dimineața

Un vechi obicei japonez este de a bea un pahar cu apă în fiecare dimineata, la trezire. Un pahar de apă dimineața, pe stomacul gol, activează sistemul endocrin, reface presiunea sangelui în vase și de asemenea activează creierul, având un efect mai puternic decât cafeaua.

 Un pahar cu apă înainte de fiecare masă

Înainte cu jumatate de oră de a mânca este indicat să beți un pahar cu apă. Apa va activa sistemul digestiv, va “curața” blând mucoasele esofagului, stomacului și intestinelor, și va reechilibra tensiunea arterială. Organismul se hidratarează și sucurile digestive vor fi secretate cu ușurință.

Paharul cu apă după masă, nu este indicat pentru că dizolvă sucurile gastrice și perturbă digestia.

Un pahar cu apă înainte de a face sport

Dacă ai programat efort fizic, înot sau orice altă activitate, chiar și o plimbare, bea un pahar cu apă cu 20-30 de minute înainte de a începe activitatea. Nu uita că înainte de efort nu trebuie să mananci, însa un pahar cu apă îti va asigura hidratarea de care organismul are nevoie pentru a desfășura activitățile musculare.

În timpul perioadei de efort fizic apa se bea în guri mici și dese, la intervale scurte de timp, pentru a menține hidratarea, însă fără a “încărca” sistemul digestiv.

 Un pahar cu apă înainte de duș sau baie

Înainte cu 10-15 minute de a intra în duș sau în baie bea un pahar cu apă. În felul acesta previi creșterile bruște ale tensiunii arteriale, ca reacție la apă fierbinte și totodată poți face o baie lungă fără a ți se face rău.

Un pahar cu apă înainte de a merge la culcare

Cu jumatate de oră înainte de a merge la culcare bea un pahar cu apă. Acest obicei scade riscul de stop cardiac în timpul nopții, de insomnii sau oboseala la trezire, dimineața.

Numarând, avem 7 pahare cu apă pe zi. Medicii recomandă consumul a 8 pahare cu apă pe zi pentru a vă menține sănătatea. Pahar numarul 8 îl puteti bea cand doriți, fie pe tot odata, fie fractionat.

Nu uitați că lichidul dominant pe care îl consumati în fiecare zi trebuie să fie apa. Aceasta înseamnă că puteți consuma pâna la cel mult 2 pahare de alt lichid: cafea, ceai, suc natural etc. Smoothie-urile pot fi considerate gustări, așadar le putem considera mese, așa cum considerăm mâncare o porție de ciorbă. Desigur, preparatele culinare, legumele și fructele conțin apă, însă cele 8 pahare de apă pe zi se adauga aportului hidric din alimente.

 

articol preluat de pe: http://healthy.kudika.ro